Forum

> > CS2D > Scripts > Random class
Forums overviewCS2D overview Scripts overviewLog in to reply

English Random class

10 replies
To the start Previous 1 Next To the start

old Random class

J4x
User Off Offline

Quote
Hi people,I like that in a classes sxript bots choose a random class how do i make this? here is the code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
addhook("spawn","shoot")
function shoot(id)
menu(id,"Choose one, Grenadier|Famas,First Recon|Ump45,Overwatch|m249,Sniper|Scout,Special ops|m4a1")
end

addhook("menu","mw2")
function mw2(id,menu,button)
if(menu=="Choose one") then
if(button==1) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 105")
parse("setarmor "..id.." 110")
parse("equip "..id.." 39")
parse("equip "..id.." 2")
parse("equip "..id.." 51")
parse("equip "..id.." 52")
end

if(button==2) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
parse("setarmor "..id.." 120")
parse("equip "..id.." 24")
parse("equip "..id.." 6")
parse("equip "..id.." 51")
parse("equip "..id.." 52")
end

if(button==3) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 107")
parse("setarmor "..id.." 115")
parse("equip "..id.." 40")
parse("equip "..id.." 3")
parse("equip "..id.." 51")
parse("equip "..id.." 53")
end

if(button==4) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 80")
parse("setarmor "..id.." 150")
parse("equip "..id.." 34")
parse("equip "..id.." 1")
parse("equip "..id.." 52")
parse("equip "..id.." 53")
end

if (button==5) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
parse("setarmor "..id.." 105")
parse("equip "..id.." 32")
parse("equip "..id.." 5")
parse("equip "..id.." 87")
end
end
end
edited 1×, last 26.02.11 02:48:43 am

old Re: Random class

Banaan
User Off Offline

Quote
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
for _,v in ipairs(player(0,"tableliving")) do
	if player(v,"bot") then
		local c = math.random(1,5)
		if c == 1 then dostuff()
		elseif c == 2 then dostuff2()
		elseif c == 3 then dostuff3()
		elseif c == 4 then dostuff4()
		else dostuff5() end
	end
end

old Re: Random class

J4x
User Off Offline

Quote
this is correct?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
for _,v in ipairs(player(0,"tableliving")) do
if player(v,"bot") then
local c = math.random(1,5)
if c == 1 then chooseclass1()
elseif c == 2 then chooseclass2()
elseif c == 3 then chooseclass3()
elseif c == 4 then chooseclass4()
else chooseclass5() 
end
end
end

old Re: Random class

EngiN33R
Moderator Off Offline

Quote
I guess, if you have the functions chooseclass1, chooseclass2, 3 4 and 5 - it is.

old Re: Random class

J4x
User Off Offline

Quote
Plz explain yourself, Where did i add this functions? here is the script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
----------------------------------------
--- Perks script by FN_Nemesis (FN_Linkin Park)
--- for more info visit: Unrealsoftware.de
--- Date: 7/2/2011
----------------------------------------

addhook("spawn","shoot")
function shoot(id)
menu(id,"Choose one, Grenadier|Famas,First Recon|Ump45,Overwatch|m249,Sniper|Scout,Special ops|m4a1,Rusian Soldier|ak47,Rusher|P90")
end

addhook("menu","choose_class")
function choose_class(id,menu,button)
if(menu=="Choose one") then
if(button==1) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 105")
parse("setarmor "..id.." 110")
parse("equip "..id.." 39")
parse("equip "..id.." 2")
parse("equip "..id.." 51")
parse("equip "..id.." 52")
end

if(button==2) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
parse("setarmor "..id.." 120")
parse("equip "..id.." 24")
parse("equip "..id.." 6")
parse("equip "..id.." 51")
parse("equip "..id.." 52")
end

if(button==3) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 107")
parse("setarmor "..id.." 115")
parse("equip "..id.." 40")
parse("equip "..id.." 3")
parse("equip "..id.." 51")
parse("equip "..id.." 53")
end

if(button==4) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 80")
parse("setarmor "..id.." 150")
parse("equip "..id.." 34")
parse("equip "..id.." 1")
parse("equip "..id.." 52")
parse("equip "..id.." 53")
end

if (button==5) then
parse("strip "..id) 
parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
parse("setarmor "..id.." 105")
parse("equip "..id.." 32")
parse("equip "..id.." 5")
parse("equip "..id.." 87")
end


if (button==6) then
parse("strip "..id)
parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
parse("setarmor "..id.." 105")
parse("equip "..id.." 30")
parse("equip "..id.." 4")
parse("equip "..id.." 77")
end


if (button==7) then
parse("strip "..id)
parse ("setmaxhealth "..id.." 103")
parse("setarmor "..id.." 110")
parse("equip "..id.." 1")
parse("equip "..id.." 22")
end
end
end
edited 1×, last 27.02.11 06:12:06 pm

old Re: Random class

EngiN33R
Moderator Off Offline

Quote
Oh god... I have to rewrite the whole script...
There, done. This should do:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
function classmenu(id)
	menu(id,"Choose one,Grenadier|Famas,First Recon|Ump45,Overwatch|m249,Sniper|Scout,Special Ops|m4a1,Rusian Soldier|ak47,Rusher|P90")
end

function setclass(id,c)
	if (c==1) then
		parse("strip "..id) 
		parse ("setmaxhealth "..id.." 105")
		parse("setarmor "..id.." 110")
		parse("equip "..id.." 39")
		parse("equip "..id.." 2")
		parse("equip "..id.." 51")
		parse("equip "..id.." 52")
	end
	if (c==2) then
		parse("strip "..id) 
		parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
		parse("setarmor "..id.." 120")
		parse("equip "..id.." 24")
		parse("equip "..id.." 6")
		parse("equip "..id.." 51")
		parse("equip "..id.." 52")
	end
	if (c==3) then
		parse("strip "..id) 
		parse ("setmaxhealth "..id.." 107")
		parse("setarmor "..id.." 115")
		parse("equip "..id.." 40")
		parse("equip "..id.." 3")
		parse("equip "..id.." 51")
		parse("equip "..id.." 53")
	end
	if (c==4) then
		parse("strip "..id) 
		parse ("setmaxhealth "..id.." 80")
		parse("setarmor "..id.." 150")
		parse("equip "..id.." 34")
		parse("equip "..id.." 1")
		parse("equip "..id.." 52")
		parse("equip "..id.." 53")
	end
	if (c==5) then
		parse("strip "..id) 
		parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
		parse("setarmor "..id.." 105")
		parse("equip "..id.." 32")
		parse("equip "..id.." 5")
		parse("equip "..id.." 87")
	end
	if (c==6) then
		parse("strip "..id)
		parse ("setmaxhealth "..id.." 110")
		parse("setarmor "..id.." 105")
		parse("equip "..id.." 30")
		parse("equip "..id.." 4")
		parse("equip "..id.." 77")
	end
	if (c==7) then
		parse("strip "..id)
		parse ("setmaxhealth "..id.." 103")
		parse("setarmor "..id.." 110")
		parse("equip "..id.." 1")
		parse("equip "..id.." 22")
	end
end

addhook("spawn","shoot")
function shoot(id)
	if not (player(id,"bot")) then
		classmenu(id)
	else
		setclass(id,math.random(1,7))
	end
end

addhook("menu","choose_class")
function choose_class(id,menu,sel)
	if (menu=="Choose one") then
		if (sel>0 and sel<=7) then
			setclass(id,sel)
		end
	end
end

old Re: Random class

J4x
User Off Offline

Quote
Thanks a lot, im a litle bit dumb at lua, so sorry for my ignorance
To the start Previous 1 Next To the start
Log in to reply Scripts overviewCS2D overviewForums overview